CLIL
Μια διαφορετική πρόταση στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας

Μια νέα προσέγγιση στη διδασκαλία και εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας τόσο για τους μαθητές με κοινωνικές, αναπτυξιακές και συναισθηματικές ανάγκες όσο και για εκείνους της τυπικής εκπαίδευσης. Συμβάλλει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος διδασκαλίας μέσα στο οποίο η εκμάθηση της γλώσσας μετατρέπεται σε μία ευχάριστη διαδικασία.

Η μάθηση λαμβάνει χώρα μέσα από τα ακούσματα, τη μίμηση και την επανάληψη, με τον ίδιο τρόπο που κάποιος θα μάθαινε τη μητρική του γλώσσα. Έτσι αναπτύσεται το κίνητρο αλλά και η αυτοπεποίθηση ενώ οι μαθητές τολμούν να χρησιμοποιούν τη ξένη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας και μάθησης και όχι ως αυτοσκοπό.

Οι μαθητες εκτίθενται στις δομές της γλώσσας έτσι όπως αυτές προκείπτουν μέσα σε ένα αυθεντικό επικοινωνιακό περιβάλλον. Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αυτο είναι εναρμονισμένες με το εθνικό πρόγραμμα σπουδών, ανταποκρίνονται στο ηλικιακό επίπεδο των μαθητών και παρουσιάζονται μέσα από ένα εύρως δραστηριοτήτων όπως ο χορός, το τραγούδι, η μαγειρική, η κηπουρική και άλλες βιωματικού τύπου θεματικές.

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια μιας ώρα και θα πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα. Ο χώρος είναι κατάλληλα εξοπλισμένος με διαδραστικό και βιωματικό υλικό (γωνίες μάθησης, απτικό υλικό, ηλεκτρονικός εξοπλισμός) έτσι ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες ενος τέτοιου εγχειρήματος. Το καταρτισμένο προσωπικό με μητρική γλώσσα την Αγγλική συμβάλλει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία που πρόκειται να σηματοδοτήσει μια ευαίσθητη περίοδο για το παιδί. Αυτή της πρώτης του επαφής με την Αγγλική γλώσσα.